משתמשים בקוד פתוח בעסק שלכם? חשוב שתשימו לב לנקודות האלה

ערן ברקת, שותף, ראש המחלקה המשפטית
ערן ברקת

שותף, ראש המחלקה המשפטית

גילת ברקת ושות׳

שותף מנהל

קבוצת ריינהולד כהן

מדוע חשוב לבדוק מראש את היתרונות והחסרונות של השימוש בכל קוד פתוח, להעריך את הסיכונים ולנהל מדיניות ברורה בעניין?

קוד פתוח זה מוקש. זה בסדר להשתמש בו אבל קוד פתוח מוגן בזכויות יוצרים ובתנאי הרישיון, ואם לא בודקים את האותיות הקטנות השימוש בו עלול לסכן את הפעילות העסקית כולה, ולהביא לחשיפת הקוד של התוכנה של החברה. חשוב לבדוק שהשימוש בקוד "כשר" מאחר ורוכש יימנע מלקנות טכנולוגיה שמבוססת על שימוש "לא כשר", כדי לא לעמוד בפני סיכון שכזה.

בימים אלה מתנהלת תביעת ענק בארה"ב הכוללת דרישה לחשיפת קוד מקור. CoKinetic Systems, המפתחת ומייצרת תוכנות בידור לעולם התעופה הגישה תביעה נגד Panasonic Avionics, הכוללת טענות להפרה בוטה של רישיון השימוש בתכנת קוד פתוח. בתביעה נטען שפנסוניק מסרבת להפיץ את קוד המקור של הקוד הפתוח עליו מבוססת מערכת ההפעלה שלה, ובכך מפרה זכויות יוצרים של מפתחי תוכנה אשר תרמו קוד פתוח ששולב בתוכנה של פנסוניק. קו-קינטיק מעריכה שסכום הפיצויים עולה על 100 מיליון דולר, ובנוסף ביקשה מבית המשפט לכפות על פנסוניק לחשוף ולהפיץ את קוד המקור של פנסוניק.

תיעוד מדויק של המקומות בהם שולב השימוש בקודים פתוחים הוא הכרחי. כך גם הכרחי לבצע מעקב אחר תנאי הרישיון ומחויבויות בגין השימוש בקוד. חשוב לבדוק מראש את היתרונות והחסרונות של השימוש בכל קוד פתוח, להעריך את הסיכונים ולנהל מדיניות ברורה בעניין.

אין באמור בסרטון כדי להוות עצה, הדרכה, ייעוץ או חוות-דעת בנושא, והוא מוגש כשירות ללקוח להעשרה כללית בלבד ולא לכל מטרה אחרת. בכל נושא ספציפי יש לפנות לעורכי הדין או עורכי הפטנטים הרלוונטיים במשרדנו.

פנו אלינו
הירשמו לניוזלטר שלנו