אכיפה דיגיטלית – מה זה ולמה צריך את זה?
המרחב האינטרנטי הפך למוביל בתחום המסחר הקמעונאי, והנתונים מראים שהיקף העסקאות בו גדל משנה לשנה. אתרי מסחר מקוון מביאים עמם הזדמנויות רבות לבעלי עסקים המבקשים לקדם ולהגדיל מכירותיהם. אבל יתרונות המסחר המקוון הם גם מנת חלקם של מוכרי הזיופים וכל אלו המבקשים לעשות שימוש בזכויות, בהמצאות ובפיתוחים של בעלי מותגים על מנת להרוויח רווחים קלים על חשבונם.
יחד עם עליית המסחר המקוון, מנתוני ה- OECD וארגונים אחרים מצטיירת תמונה עגומה בכל הקשור לזיופים ופגיעה בקניין רוחני של בעלי מותגים:
- מסחר בזיופים מסתכם בטריליוני דולרים לשנה.
- 75% מבעלי המותגים מדווחים על פגיעה בסימני המסחר שלהם.
אחת הבעיות היא הכמות הגדולה של אתרי מסחר מקוון פעילים המאפשרים רכישה של מוצרים, לפי הערכות מדובר ב כ- 24 מיליון אתרים, אשר אינה מאפשרת לבעלי המותגים לדעת היכן פוגעים בזכויותיהם ומה עליהם לעשות על מנת למנוע מכירה של זיופים ופגיעה בקניין הרוחני שלהם.
בעיה נוספת היא הדינאמיות הגבוהה שמאפיינת את הסביבה המקוונת. מיליונים רבים של עמודי מוצר עולים ויורדים מדי יום בעולם ורבים ממוכרי הזיופים עושים שימוש בתנועה המהירה על מנת לעשות רווח מהיר "ולהיעלם", רק בכדי לחדש את פעילותם במקום אחר ובכך להמנע מחשיפה שעשויה לאפשר לבעלי המותג לעלות עליהם ולמנוע את פעילותם
יתרונות האכיפה הדיגיטלית
אכיפה דיגיטלית יעילה משלבת יכולות טכנולוגיות גבוהות, יחד עם ידע משפטי ומסחרי מהשורה הראשונה על מנת לאפשר איתור מהיר של פעילות עבריינית ברשת ואכיפה מהירה של המוצרים המזוייפים על מנת להגן על המותג וקהל לקוחותיו.
לאכיפה דיגיטלית יתרונות רבים. הראשון שבהם הינו היכולת לעבוד בהיקפים גדולים מאוד, כלומר, היכולת לסרוק כמויות גדולות מאוד של אתרים על מנת לאתר זיופים, פגיעות בסימני מסחר וזכויות יוצרים, הפרות של פטנטים ועיצובים. על מנת לאפשר יכולות איתור גבוהות נדרשת טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת סריקה רחבה וניתוח מהיר של כמויות גדולות מאוד של מידע.
יתרון נוסף לאכיפה הדיגיטלית טמון בידע מסחרי מתקדם המאפשר לפעול ברחבי הרשת ואל מול הפלטפורמות השונות על מנת להביא להסרה מהירה של מוצרים מזויפים או מוצרים המהווים פגיעה בקניין רוחני של בעלי המותג.
בבסיסה של האכיפה הדיגיטלית עומדת ההבנה שאל מול המפרים ברשת יש לפעול בהיקפים גדולים, במהירות גבוהה ולא פחות חשוב – בהמשכיות, כך שבכל פעם שהמפרים מנסים לפעול כנגד מותג הם מאותרים ונחסמים במהירות עד אשר המוטיבציה שלהם לפגוע במותג נשחקת ו"הרווחים הקלים" כבר אינם קלים יותר
שלבים מרכזיים באכיפה הדיגיטלית
אכיפה דיגיטלית הינה תהליך המתחלק לשלושה שלבים מרכזיים:
סריקה: שימוש במערכות טכנולוגיות על מנת לסרוק מיליוני אתרים כדי לאתר פגיעות פוטנציאליות במותג.
איתור: ניתוח כלל הממצאים על מנת להפריד מכירות לגיטימיות של מוצרי המותג ממכירות של זיופים ושאר הפרות של זכויות בעלי המותג כגון הפרות פטנטים או שימוש לא מורשה בסימני מסחר וחומרים נוספים המוגנים בזכויות יוצרים
אכיפה: פעילות פרואקטיבית אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים ברשת, כגון פלטפורמות מסחר שונות, רשתות חברתיות ואתרי מסחר מקוונים, על מנת להסיר מוצרים הפוגעים בזכויות המותג
אכיפה דיגיטלית טובה היא כזו המבצעת באופן מתמשך את השלבים הנ"ל על מנת לחסום פעילות עבריינית כנגד המותג באופן מיטבי.
שירות אכיפה דיגיטלית
שירות האכיפה הדיגיטלית המקצועי המוצע ללקוחות משרדנו הינו תוצאה של שיתוף פעולה בין ריינהולד כהן ושותפיו לחברת ווייזר מרקט אשר פיתחה טכנולוגית אכיפה דיגיטלית מהמתקדמות בעולם ואשר מבצעת את שירותיה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים אלו.
השילוב של היכולות המקצועיות והניסיון רב השנים של משרדנו יחד עם היכולות הדיגיטליות של ווייזר מרקט מהווים יתרון משמעותי לבעלי מותגים המעוניינים להגן על זכויותיהם בפלטפורמות הדיגיטליות.